DIDACTISCH TRAININGSTRAJECT OP MAAT

Inleiding


Lesgeven of training geven is geweldig. Iedere docent kent het gevoel van euforie als er bij zijn leerlingen of cursisten een licht van begrip opgaat. Er zijn weinig andere beroepen die zo zinvol kunnen voelen als dat van een docent. Tegelijk zijn didactische vaardigheden niet zomaar geleerd. Leerlingen of cursisten bij wie tijdens de training blijkt dat ze weinig van je verhaal hebben begrepen, vragen waar weinig antwoorden op komen, een klas of publiek dat zich duidelijk verveelt; doceren kan ook frustrerend zijn.

Waarom maatwerk?
Wie zijn didactische vaardigheden wil verbeteren, individuele docent of een groep docenten binnen een organisatie, wil dat met een bepaald doel. Wij denken graag met je mee over manieren om dat doel te bereiken.

Voor wie?

  • Organisaties met interne of externe docenten of trainers.
  • Individuele docenten of trainers.

Contactgegevens:

  • Franklin Loman
  • T:06 19 85 44 10
  • M: franklin.loman@maestroacademy.nl

Procedure


STAP 2: GESPREK

In een telefoongesprek bespreken we jouw doelen van het maattraject, de mogelijke trainingstrajecten om die doelen te bereiken en eventueel een globale prijs, zodat je weet waar je aan toe bent.

STAP 3: VOORSTEL

Per mail sturen we een eerste concreet voorstel voor een maatwerktraject. Daarover hebben we contact totdat je tevreden bent over het traject.

Wat we kunnen


TRAININGEN

  • kleine groepen (ca. 3)
  • Extreem practische feetback
  • Onderwerpen: Gestructureerd, boeiend, interactief lesgeven of training geven, uitstraling, begin van de les of training

WORKSHOPS

  • Grote groepen (6 – 50)
  • Proeven van een vaardigheid
  • Onderwerpen: GZelfde als in de trainingen
  • Onderwerpen: Gestructureerd, boeiend, interactief lesgeven of training geven, uitstraling.

LESBEZOEKEN

  • Meest persoonlijke begeleiding
  • Eén op één feedback en kort oefenen.

NIVEAU-INSCHATTINGEN

  • Voor scholen of andere organisaties met nieuwe docenten
  • Trainingen om startniveau en leervermogen te bepalen.

Werkwijze

  • Oefenen, oefenen, oefenen……..Vaardigheden leer je alleen door ze heel veel te oefenen en feedback te krijgen. Ongeveer 90% van de tijd van de training besteden we daarom aan het oefenen, feedback krijgen en opnieuw oefenen van je les of training. De theorie lees je thuis, zodat je in de training de kans krijgt om de vaardigheden in te laten slijten
  • In kleine groepjes. De meeste aanbieders van didactische trainingen werken met groepen tussen de 6 en 15. Ons maximum ligt op 3 zodat er echt tijd is om persoonlijk met jouw les(sen) te oefenen en feedback direct te verwerken.
  • Met alleen de belangrijkste vaardigheden Vanuit onze eigen les- en trainingsvaardigheden weten we dat de beste lessen en trainingen zijn de meest eenvoudige van opzet. Inonze trainingen richten we ons daarom alleen op de belangrijkste vaardigheden om zo’n les te kunnen geven; gestructureerd, relevant, interactief uitleg geven met een prettige uitstraling.
  • Tot je les of training goed is. Ons doel is dat je aan het eind van de trainingsreeks een goede les of training kunt geven en voorbereiden. In de trainingen gaan we 1 of 2 lessen, of delen van je training, zoveel oefenen en van feedback voorzien dat die aan het eind van de reeks van hoge kwaliteit zijn. Aan de hand daarvan kun je vervolgens de rest van je lessen of trainingen naar hetzelfde niveau brengen.

Trainers

De Trainers hebben ruime ervaring met het verzorgen van de trainingen. En zijn specialist op het gebied van didactische vaardigheden.
De praktijk ervaring die de trainers hebben, zullen ze delen. En jullie voorzien in de leerbehoefte voor jullie situatie.

Ervaringen

  • “Ik durf sneller vragen te stellen aan een junior-docent dan aan een gewone docent, omdat de junior docent roch dichter bij je staat” Rachelle leerling
  • “Ik heb geleerd hoe je een leerling heel gestructureerd kunt helpen als hij vastloopt in een opgave, zonder dat ik het antwoord voorzeg” Thomas, junior docent wiskunde
  • “Ik zou het junior docentschap zeker aanraden – het is een superleuke en leerzame baan” Michiel junior-docent natuurkunde
  • “Het junior docentschap is een soort service vanuit de school. Het is niet zo makkelijk om een extra docent erbij te krijgen, maar een junior-docent is, zeker met deze begeleiding echt een belangrijk extra paar handen voor mij als docent” Christel Docent scheikunde
  • “Ik vind het heel erg leuk om leerlingen te helpen met dingen waar ik vroeger zelf mee zat” Janneke junior docent geschiedenis
  • “Het contact met mijn dagelijkse begeleider is heel fijn. Ik heb zelfs nog wiskunde van haar gekregen. Ik krijg veel vrijheid van haar, en we kunnen goed samenwerken” Mariek junior docente wiskunde

Laat ons contact opnemen…


Na de aanmelding


Na aanmelding ontvang je binnen een dag per e-mail een bevestiging van uw aanmelding. Binnen één werkweek nemen we bovendien telefonisch contact op.

…of neem zelf contact op


Franklin Loman & Lloyd Charité
T:06 19 85 44 10 / 06 25 64 58 65
M: franklin.loman@maestroacademy.nl / lloyd.charite@maestroacademy.nl

© Copyright - De Docententrainer